67. Rajd Wisły: Kristensson i Byśkiniewicz remisują na testowym

Uczestnicy Rajdu Wisły już przed startem jego 67. edycji zgodnie podkreślali, że to prawdopodobnie będzie najtrudniejsza asfaltowa runda sezonu 2022. Wszystko za sprawą wymagających odcinków specjalnych w Beskidach i jesiennej, deszczowej aury. Odcinek testowy wytyczony w Ustroniu Jaszowcu był zatem dobrą okazją do tego, by przypomnieć sobie jak śliskie i zdradliwe będą odcinki specjalne siódmej rundy RSMP. Na trasie liczącej 3,26 km najlepszy czas, ex aequo uzyskały załogi Tom Kristensson/Andreas Johansson (Hyundai i20 R5) i Łukasz Byśkiniewicz/Daniel Siatkowski (Skoda Fabia Rally2 evo).
Nawierzchnia odcinka testowego była w całości mokra i śliska, a szczególnie w partiach pokrytych kostką brukową. Łącznie z przedrajdowej rozgrzewki skorzystało 28 załóg.
Świetnie w nowej rajdówce odnaleźli się Byśkiniewicz z Siatkowskim. Ta załoga rozbiła swojego Hyundaia i20 R5 w poprzedniej rundzie mistrzostw, a problem z dostępnością części spowodował, że nie zdążyli jej odbudować na Rajd Wisły. W konsekwencji „Byśki” zdecydował się na start Skodą Fabią Rally2 evo przygotowaną przez węgierską ekipę Eurosol Racing.
Na odcinku testowym Byśkiniewicz z Siatkowskim zanotowali najlepszy czas – 1:56,8 s. Ten sam rezultat uzyskali liderzy tabeli RSMP – Kristensson i Johansson. Raptem 0,3 s wolniej pojechali Grzegorz Grzyb i Adam Binięda (Skoda Fabia Rally2 evo). Za wiceliderami punktacji sklasyfikowano reprezentantów ORLEN Team – Kacpra Wróblewskiego i Jakuba Wróbla (Skoda Fabia Rally2 evo, +0,5 s). W czołowej piątce zmieścili się jeszcze Zbigniew Gabryś z Danielem Dymurskim (Skoda Fabia Rally2 evo, +1,8 s).
W gronie załóg w samochodach z napędem na jedną oś najszybsi byli Grzegorz Bonder i Kamil Heller (Renault Clio Rally4), którzy jednak przypłacili to urwanym kołem już za metą lotną próby.
Uroczyste rozpoczęcie zawodów zaplanowano na godzinę 16, w piątek, 30 września, na Placu Hoffa w centrum Wisły. Z rampy startowej załogi ruszą na pierwszą z dwóch piątkowych pętli. Obie składają się z przejazdów odcinków specjalnych Dobka-Partecznik (10,38 km) oraz Kubalonka (8,07 km). Pomiędzy pętlami nie przewidziano serwisu. Piątkowy etap zawodów to 36,9 km ścigania.

67. Rajd Wisły – wyniki odcinka testowego (3,26 km)
1. Byśkiniewicz/Siatkowski (Skoda Fabia Rally2 evo) 1:56,8 s
1. Kristensson/Johansson (Hyundai i20 R5) 1:56,8 s
3. Grzyb/Binięda (Skoda Fabia Rally2 evo) +0,3 s
4. Wróblewski/Wróbel (Skoda Fabia Rally2 evo) +0,5 s
5. Gabryś/Dymurski (Skoda Fabia Rally2 evo) +1,8 s
6. Poloński/Sitek (Volkswagen Polo GTI R5) +2,6 s
7. Szeja/Szeja (Hyundai i20 R5) +2,8 s
8. Kotarba/Kotarba (Citroen C3 Rally2) +3,7 s
9. Tochowicz/Białowąs (Citroen C3 Rally2) +5,1 s
10. Kowal/Lenkowski (Ford Fiesta Rally3) +7,9 s
