Krótsza droga do tytułów
Załogi rywalizujące w tegorocznej odsłonie Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski czekają jeszcze dwa przystanki. Pierwszy i najbliższy – na Podkarpaciu, podczas Marma 33. Rajdu Rzeszowskiego. Ostatnią okazją do walki o punkty będzie Rajd Śląska, który w tym roku ugości również stawkę mistrzostw Europy.
Tegoroczna rywalizacja o miano najlepszych rajdowych załóg w Polsce rozpoczęła się pod koniec kwietnia od 52. Rajdu Świdnickiego. Następnie zawodnicy zmierzyli się na Lubelszczyźnie podczas 9. edycji Rajdu Nadwiślańskiego, który powrócił do kalendarza RSMP po trzyletniej przerwie. Trzecią rundą był Valvoline Rajd Małopolski, najmłodsze zawody w cyklu, które już zdążyły stać się pewnym i ważnym punktem kalendarza. W połowie lipca odbył się 50. Rajd Koszyc, jedyna w sezonie wyjazdowa runda RSMP. Na drugi weekend sierpnia zaplanowano Marma 33. Rajd Rzeszowski, który od wielu lat, nieprzerwanie stanowi część krajowego czempionatu. Przedostatnimi zawodami miała być 69. edycja Rajdu Wisły, jednak 23 lipca organizatorzy zawodów – Automobilklub Śląski – poinformowali o odwołaniu zawodów.
Rajd Wisły to najstarsza impreza w kalendarzu sezonu 2024. Zawody wielokrotnie stanowiły rundę krajowego czempionatu, choć w ostatnich latach wypadały i wracały do kalendarza. Od 2003 do 2013 roku zawodnicy nie walczyli o punkty do klasyfikacji RSMP na wyjątkowych oesach w Beskidach. Po trzech sezonach Rajd Wisły ponownie wypadł z kalendarza najważniejszej rajdowej serii w naszym kraju, by powrócić do niej w 2022 roku, jako przedostatnia runda. Po raz ostatni Rajd Wisły, w randze rundy mistrzostw Polski, zorganizowano w 2023 roku.
Odwołanie Rajdu Wisły oznacza, że w tym sezonie RSMP do zdobycia pozostało nie 120, lecz 85 punktów. 35 można wywalczyć w Marma 33. Rajdzie Rzeszowskim, a 50 w Rajdzie Śląska.
Impreza z bazą w Chorzowie po raz drugi w historii będzie zamykać rywalizację o tytuły mistrzowskie w RSMP. Pierwszy raz Rajd Śląska był finałową rundą cyklu w 2017 roku, kiedy to debiutował w krajowym czempionacie. Pierwszą edycję imprezy wygrali Tomasz Kasperczyk i Damian Syty (Ford Fiesta R5), czym przypieczętowali zdobycie tytułu wicemistrzów Polski.